diumenge, 19 d’abril de 2020

SANT JORDI

Holaaaaaaaa alumnes Caplloncheros!!
Vos enyoram💛
Ja tornam a ser aquí, després d'aquestes vacances confinades les quals esperam hagueu gaudit de la millor manera possible.

Idò aquesta setmana, tal com marca la tradició, treballarem Sant Jordi 🌹🐉 i ho farem a partir d'un  parell de propostes.

🎼🎤Per començar, vos pos una cançó que tots i totes podreu cantar (els alumnes d'infantil, 1r i 2n de primària poden fer almanco la tornada).

1. Diu la llegenda             2. Diu la llegenda                 3. Diu la llegenda                 4. Diu la llegenda
que un drac terrible         que el drac famèlic                que la princesa                      que era Sant Jordi,
va esfereir Montblanc.    va devorar el bestiar.             la sort li va tocar.                   aquell bon cavaller.

Era cap gros,                     Homes armats                      Digna i plorosa                     Jo et salvaré
orelles en punxa                amb llances i espases           molt temerosa                      d’aquest drac ferotge!
i cua exorbitant.                 no el van poder espantar.      al cau del drac anà.              li va dir el noi content.

Potes de llangardaix          El rei els va cridar                 De sobte un cavall blanc       Se sent un bram molt fort
ales de rat-penat,               i va determinar                      s’atura al seu davant            del drac que llança foc;
dents esmolades                que un vilatà                         i veu un jove                         Sant Jordi el caça
i urpes de gat.                    calia entregar.                       tot galopant.                          i el deixa mort.

Canta aquesta cançó      Canta aquesta cançó...       Canta aquesta cançó...       Canta aquesta cançó...
del drac espantós.
AH! AH! AH! AH! AH!AH!
UH! UH! UH! UH! UH!



🎼🎤I pels més cantaires i agosarats, vos deix també la versió karaoke



🎶  Vet aquí la segona tasca:
De tot aquest llistat de dites relacionades amb aquesta època en triau almanco una 👆, li posau un ritme, la deis i l'escriviu (amb figures rítmiques). Lliurament, també li podeu afegir una melodia i un acompanyament instrumental o corporal.
Cadasqú que faci l'activitat segons el seu nivell.
  • Per Sant Jordi, roses
  • La rosa d'abril en val mil
  • Sant Jordi, llibre i roses
  • No hi ha rosa sense espines
  • Tenir una rosa a cada galta
  • Dels llibres, pren només el que et convé, i fes-ho bé
  • El bon estudiant aprèn de tots els llibres
  • El llibre deslliura
  • Els llibres són mestres que no renyen i amics que no demanen
  • Explicar-se com un llibre obert
  • Explicar-se com un llibre sense fulles
  • Llibre al calaix i guitarra en un racó, no fan bon so
  • Llibre tancat no fa lletrat
  • No es pot jutjar un llibre per les cobertes
  • No hi ha cap llibre dolent que no tingui qualque cosa bona
  • Per l'abril, llibres i roses mil
  • Qui llibres llegeix respecte mereix
  • Qui només llegeix un llibre, no sap més que una cançó


4 comentaris:

  1. Buenas victoria no entendemos q tenemos q hacer en la segunda actividad, q se tiene q inventar una cancion?

    ResponSuprimeix
  2. Victori no he entes que hem de fer a la segona tasca

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Escriu-me al meu correu electrònic i t'ho explic. No sé qui ets.

      Suprimeix